Op reis in Zuid-Afrika

Krugerpark (dag 3) en Swaziland

We hadden nog niet genoeg van het Krugerpark. Vanmorgen heel vroeg vertrokken. De kinderen lagen nog lekker te slapen. Wat was het park mooi in het ochtendlicht. We zagen nu weer heel veel dieren. Steeds stak er weer een ander groepje de weg over.

Vandaag hebben we de Big Five volgemaakt. We hebben leeuwen gespot en ook een luipaard. Je moet niet zien hoe dat gaat. Er onstaat dan een enorme opstopping op de weg. En menigeen gedraagt zich vrij asociaal. Maar goed, wij waren heel blij dat we nu ook deze 2 dieren van de Big Five hadden gespot. Het was trouwens enorm knap van Luuk. Hij spotte de 1e leeuw. Deze leeuw had exact dezelfde kleur als de rots waar zij tegenaan lag, en nog zag Luuk haar!

We gingen vandaag de grens over naar Swaziland, dat was spannend. Evenals het laatste stuk naar de camping. Ook hier moesten we het laatste deel over een gravelpad. Bij de camping werden we weer opgewacht door een bewaker, die ons naar ons plekje bracht.

We waren nog net op tijd, om wat mee te eten van het buffet in het restaurant. Daarna werden we getracteerd door een voorstelling door een Zulu-groep. Op het laatst werden Stan en Christa nog meegetrokken voor de afsluitende dans: een soort Afrikaans polonaise!

Gonnie

Wat geweldig om te horen dat jullie het goedmaken en super gaaf dat jullie de big 5 hebben gezien!veel liefs van ons!