Op reis in Zuid-Afrika

Reisschema

Dinsdag 31 juli - Vertrek

We vertrekken om 10.20 uur uit A'dam, met de KL591, en komen om 21.20 uur aan in Johannesburg. We overnachten in het Birchwood hotel op het vliegveld.

Woensdag 1 augustus - Camper ophalen

We halen de camper op en rijden door naar Pretoria. Een kort ritje van 50 km, zodat we kunnen wennen aan de camper. In Pretoria bezoeken we het Voortrekkersmuseum. We overnachten op Camping Fountains Valley Resourt.

Donderdag 2 augustus - Panoramaroute

We rijden een stuk van de panoramaroute. We rijden over de Long Term Pass en gaan kijken bij de watervallen van Sabie. We overnachten op Camping Merry Pebbles in Sabie.

Vrijdag 3 augustus - Panoramaroute

Vandaag gaan we verder genieten van de panoramaroute. We rijden langs God's window, Bourke's Potholes, Rondawels en komen uit bij de Blyde River Canyon. We overnachten op Camping Forever Resorts Blydepoort.

Zaterdag 4 augustus - Kruger park

We rijden naar het Kruger park. We komen het park binnen bij de Orpen gate en proberen dan een mooie trip te maken door het park. En misschien kunnen we nog meegaan met een Sunset drive. Weverblijven 2 nachtjesop camping Tranquil Nest in Hazyview.

Zondag 5 augustus - Kruger park

Misschien starten we de ochtend heel vroeg met een game drive in een open jeep. 's Middags gaan we weer zelf rondrijden in het Kruger park.

Maandag 6 augustus - Swaziland

We gaan naar Swaziland. We gaan overnachten op Camping Miliwane Wildlife Sanctuary. Als we op tijd zijn, kunnen we om 15 uur de nijlpaarden voeren.

Dinsdag 7 augustus - St. Lucia

We rijden door naar St. Lucia. We overnachten in Bushbaby Lodge.

Woensdag 8 augustus - St. Lucia

We blijven vandaag in Bushbaby Lodge en gaan een uitstapje maken in de omgeving. We bezoeken een Zuludorp. We kunnen ook weer wild gaan spotten in een National Park.

Donderdag 9 augustus - Ballito

We kunnen vandaag een bezoek brengen aan het wildpark Hluhluwe Umfolozi. Dit park is bekend om haar neushoorn populatie. We rijden door naar het Dolphin Holiday Resort: tussen palmbomen, bananenbomen en 100m van het strand. Hopelijk zien we hier nog dolfijnen!

Vrijdag 10 augustus - Drakensbergen

We rijden het binnenland in, we gaan richting de bergen. We overnachten aan de voet van de Drakensbergen op camping Silverstreams in Underberg.

Zaterdag 11 augustus - Drakensbergen

Met een '4 x 4 wheel drive' gaan we de Sani-pas bedwingen. Het zal een enerverende tocht worden met mooie vergezichten. We steken de grens over naar Lesotho. Bovenaan de Sani-pas bezoeken we een Basotho-dorp en drinken we wat in d ehoogste pub van Zuid-Afrika.

Zondag 12 augustus - East London

We hebben een lange reisdag voor de boeg. We rijden vandaag 520 km (de langste tocht). We overnachten in East London op camping Yellowsands Caravan Park.

Maandag 13 augustus - Addo Elephant Park

Op naar Addo Elephant Park. We gaan lekker rondtouren in het park. Hopelijk zien we veel olifanten. We overnachten in Addo Rest camp.

Dinsdag 14 augustus - Addo Elephant Park

We vermaken ons vast nog wel een dag in het Addo Elephant Park. Mochten we de olifanten zat zijn, kunnen we ook nog een duik nemen in het zwembad op de camping.

Woensdag 15 augustus - Tsitsikamma

Vandaag gaan we weer richting de kust. Naar het prachtige Tsitsikamma. We kunnen over de hangbrug over de Stormsriviermonding lopen. En hopelijk kunnen we ook walvissen en dolfijnen spotten. We overnachten op Camping Stormsriver Month.

Donderdag 16 augustus - Oudsthoorn

We rijden via Monkey Island en Birds of Eden naar Oudsthoorn. We overnachten op camping Kleinplaas.

Vrijdag 17 augustus - Oudsthoorn

Een extra dagje in Oudsthoorn, want we willen natuurlijk ook op een struisvogel rijden. En zou Peter tussen de krokodillen durven te zwemmen? We willen eigenlijk ook heel graag naar de Congo-grotten.

Zaterdag 18 augustus - Swellendam

Vandaag hopen we door de wijnvelden te rijden. We kunnen ook naar de kust om Mosselbaai te bezoeken. We overnachten in ieder geval in Bontebok park in Swellendam.

Zondag 19 augustus - Kaap schiereiland

We rijden vandaag langs Hermanus om walvissen te spotten. Als we daarna nog zin en tijd hebben, kunnen we ook het plaatsje Franschhoek aandoen. We overnachten op Millers point caravan park bij Boulders.

Maandag 20 augustus - Kaap schiereiland

We maken vandaag een tocht naar het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika, Kaap de Goede Hoop. We zien zowel de Atlantische ocean als de Indische oceaan. Op de terugweg bezoeken we ook de Pinguin kolonie bij Boulders.

Dinsdag 21 augustus - Kaapstad

We gaan ons vertrouwde huisje inleveren. Daarna gaan we naar Kaapstad. We checken in in ons hotel Mouille Point Village, waar we nog 3 nachten zullen blijven. 's Avonds gaan we een leuk restaurantje opzoekn op de Victoria en Albert werf.

Woensdag 22 augustus - Kaapstad

Vandaag gaan we lekker op stap in Kaapstad. We gaan een excursie maken naar Robbeneiland. Bij mooi weer gaan we ook de Tafelberg op. het is ook leuk om met de 'Red Bus' een toeristische rondrit te maken rond Kaapstad.

Donderdag 23 augustus - Kaapstad

We gaan vandaag de Zenzeleni school bezoeken.

Vrijdag 24 augustus - Laatste dag!

Onze laatste dag in Zuid-Afrika. We gaan nog lekker op stap in Kaapstad. 's Avonds laten we ons naar het vliegveld brengen. Om 23.20 uur vertrekt het vliegtuig (KL 598).

Zaterdag 25 augustus - Aankomst

Om 10.45 uur verwachten we te landen op Schiphol (KL 598).

Marjolein (en Bruno)

Hey Christa en de rest van de familie,

Wat ziet jullie reisschema er fantastisch uit. Vooral Krugerpark is echt te gek en ik heb gehoord dat het Addo Elephant Park ook super is (vriendin van mij is hier geweest). Ook gaaf dat jullie naar Robbeneiland gaan, helaas lukte ons dat niet ivm stakingen. Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden! Succes met de voorbereidingen en straks lekker genieten! Liefs Marjolein en Bruno

Josien Visser

Lieve Christa, Peter, Stan, Luuk en Sara,

wat een bijzondere reis gaan jullie maken! Leuk om te lezen hoe jullie van dag tot dag door het land trekken en wat jullie allemaal gaan zien. Zal een onvergetelijke ervaring zijn.
Heel veel plezier, ook met de voorbereidingen!

Lfs Josien, Joost, Bram, Pim en Joep

marjolijn

Hey vakantiegangers,
Hier een berichtje uit indonesie. Wel grappig om in azie over afrika te lezen. Onze reis is ook prachtigg sumatra was ruig met prachtige natuur. De trekking door het oerwoud waarbij we negen orang oetans gezien hebben was cht het hoogtepunt. Ben beneuwd wat jullie allemaal beleven!

Liefs, marjolijn en de mannen

Christa

Hoi Marjolijn,
Wat leuk om op deze manier een berichtje te ontvangen. De wereld wordt zo wel heel klein!
Klinkt geweldig de reis door Indonesië. We hebben veel verhalen uit te wisselen 16 sept.
Groetjes, Christa

Gonnie Lageman

Hallo daar, hoop dat jullie dit bericht ontvangen. Wij zijn zeer benieuwd hoe het jullie vergaat± hoe is de camper, hoe gaat het rijden, hoe gaat het met de kids enz enz. Wij volgen jullie sowieso via jullie reisschema. Heel veel liefs van Gonnie en Els en iedereen.

Peter, Christa, Stan, Luuk en Sara

Lieve allemaal,
wat leuk om jullie reacties te zien!
Wat geweldig dat we contact kunnen hebben met elkaar op deze manier. Ik hoop dat we regelmatig WiFi hebben om het weblog bij te werken en jullie reacties te lezen.
Veel liefs van ons allemaal