Op reis in Zuid-Afrika

Kaapstad (2)

Vandaag was Robbeneiland ons doel. Eerst rondgezworven op de Victoria en Albert Warf. Een commercieel gebeuren. Maar ook wel een leuk sfeertje. Om 13 uur hadden we de Robbeneiland tour geboekt. Het was maar goed dat we van te voren geboekt hadden. Als we nu nog een kaartje hadden moeten kopen, konden we pas op 1 september aan boord, alle andere dagen waren al volgeboekt!

Met de Ferry naar het eiland. Een leuk tochtje, met een mooi uitzicht op Kaapstad.

Op het eiland gingen we eerst het eiland rond met een bus. Helaas was de Zuid-Afrikaanse gids nauwelijks te verstaan. We hebben maar een paar dingen opgepikt. Daarna werden we door een ex-gevangene rondgeleid in de gevangenis. Dat was erg indrukwekkend. We hebben de cel van Mandela gezien.

Pas laat in de middag waren we terug bij de V&A warf. Tijd om wat te gaan eten. We hadden de kinderen beloofd één keer deze vakantie bij een Mc Donalds te gaan eten. Dat hebben we nu maar gedaan. Daarna heel luxe met een taxi naar het hotel (kostte 30 rand -> €3).

Els

De tocht naar Robbeneiland weer een beetje opnieuw gemaakt nu ik je berichtje lees, Christa. Wij vonden het ook zeer indrukwekkend. Jammer van de gids. En zo gaan jullie aan de laatste dagen beginnen. Het zullen wel bijzondere dagen zijn met het bezoeken van de school. Ik wens jullie dan ook heel veel plezier en sterkte met het afscheid nemen van Zuid-Afrika. Maar misschien schrijf je morgen nog wel iets. Zoniet dan wens ik jullie nu vast een heel goede thuisreis en tot Zaterdag! Ik verheug me erg op jullie thuiskomst. Veel liefs Els

saskia van Buren

Hoi lieve allemaal, net terug van zonnig Corsica even in de mail gedoken en in jullie geweldige reisverslag. Wat een belevenis!!! Leuke foto's en prachtige verhalen. Nog heel veel plezier de laatste dagen en een hele goede reis naar huis. Hoop jullie snel weer te zien. veel lieve groeten van ons. Frits, Job en Saskia

Christa

Lieve Els, we kijken ook erg uit naar jullie. We hebben heel veel te vertellen. Het bezoek aan de school was fantastisch!

Christa

Hoi Saskia, Frits en Job, genoten weer op Corsica! Kaapschiereiland deed ons terugdenken aan Corsica. Tot gauw, liefs van ons allemaal