Op reis in Zuid-Afrika

Krugerpark (dag 2)

Onze 2e dag in het Krugerpark. Deze dag ook wat off-road gereden. Hele mooie plekjes gezien, maar niet zo veel dieren. Vandaag hadden we wat minder geluk. Evengoed nog wel van alles gezien, en genoten. Aan het einde van de dag hadden we een Sunset-game-drive geboekt. Heel stoer in een open jeep. Dat was heel gaaf. Eerst de mooie zonsondergang en toen nog 2 uur door het park rijden, terwijl iedereen het park al had verlaten. Je zag nu hoe de dieren 's nachts leven. De nijlpaarden die we overdag hadden zien relaxen op een rots, liepen nu rond over de weg en door de bush. De jongens waren heel goed in wild spotten. Stan bleef tot het einde toe alert, en spotte een groepje hyena's. Dat was gaaf, die hadden we nog niet gezien. Ook wel heel spannend, ze waren vlakbij onze jeep, vlak onder Luuk's neus. De chauffeur zei dat ze niet gevaarlijk waren. Hyena's kunnen net zo tam worden als honden. Ik vond het echter helemaal niet zo prettig. Het laatste deel van de rit koelde het behoorlijk af, maar we hadden heel lekkere warme dekens, waar we met z'n allen gezellig onderkropen.