Op reis in Zuid-Afrika

Underberg

De ochtend doorgebracht in Ballito. Een ochtendje op het strand. Heel stoer in de hoge golven gespeeld. Helaas moesten we Ballito alweer verlaten. We gingen de bergen in. Morgen willen we de Sani-pas bestormen. Heel apart, vanmorgen nog gezwommen in zee, en 's middags reden we in de sneeuw. Dat is voor de mensen hier een unicum, eens in de 10-15 jaar valt er sneeuw. Overal zag je groepjes mensen spelen in de sneeuw.

Weer een prachtige tocht. Het uitzicht op de besneeuwde bergen deed ons denken aan Zwitserland.

Om 17.30 uur kwamen we aan op onze camping. In de middle of nowhere, na 45 min. off road te hebben gereden. We gingen een koude nacht tegemoet, hier hoog in de bergen. Er was geen stroom, dus ook geen mogelijkheid om een kacheltje aan te zetten. Er was geen mobiel bereik. We konden dus ook geen tour boeken voor morgen om de trip naar de Sani-pas te maken. Van de camping was er niemand aanwezig. Inmiddels was het stikdonker geworden. Echt prettig vonden we het niet meer op deze camping.

Besloten om ons af te laten zakken naar de dichtsbijzijnde lodge. Dit bleek een heel chique tent te zijn. Aanvankelijk bleken zij fully booked en stond ons nog weer een tocht van 45 min. in het donker off road te wachten naar het dichtsbijzijnde dorpje. We dachten dat we wellicht nog op de parkeerplaats konden staan. Daarover moest de manager beslissen. Deze kwam en gaf aan dat er toch nog één kamer beschikbaar was. Uiteindelijk hebben we in dit prachtige lodge kunnen overnachten. We hebben een super leuke avond gehad.