Op reis in Zuid-Afrika

Bontebok park

Een mooie rit van Oudsthoorn naar Swellendam. We reden over de route 62 (het Afrikaanse equivalent van de route 66). Een prachtige weg. Bij Ronnies Sex Shop gestopt. Dit is een heel populaire pub langs de route 62. Ooit begon Ronnie hier een winkeltje waar hij landbouwproducten wilde verkopen, hij was er heel trots op en noemde het Ronnie's shop. In een nacht hebben zijn vrienden voor de grap daar 'sex' tussen gezet. Hij vond het wel een leuke grap, en heeft het laten staan. Hij is zijn vrienden waarschijnlijk eeuwig dankbaar. Het is nu een goedlopende tent, mensen komen van heinde en verre om een bezoek te brengen aan deze sex shop. Wij hebben Ronnie ook ontmoet, en Stan een T-shirt met zijn handtekening er op.

In Bontebok park weinig dieren gezien. Het was er erg drassig. Het is hier slecht weer geweest. De bokjes zijn waarschijnlijk de heuvels in getrokken.

Met Peter en Sara nog een hiking trail gedaan (een gewoon wandelpad, maar dit klinkt een stuk stoerder). Het werd stoerder dan we dachten. Doordat het water zo hoog stond, verdween het pad ineens in het water. We konden niet verder, en moesten dus terug. Maar we lieten ons niet kennen, en zijn een stuk de rotsen op geklommen en door de bush bush gekropen en zo kwamen we weer op het gewone pad.