Op reis in Zuid-Afrika

Hermanus

Onze opdracht van vandaag was 'walvissen spotten'. En dat is gelukt. Wij hebben een paar walvissen van heel dichtbij gezien. Het foto's maken was een stuk lastiger. Het was erg gaaf. We zagen verderop een hele groep mensen op de kade staan en hoorden de walvisomroeper. We dachten dat er verderop nog meer walvissen te zien zouden zijn. Maar het bleek om 'onze' walvissen te gaan. Wat een geluk.

Nog een bezoek gebracht aan een wijnboerderij en aan Stellenbosch. Daar in het grappige winkeltje Oom Sammie se winkel rondgeneusd en even naar de universiteit gereden (een zuster universiteit van de VU universiteit).

De verdere rit naar Kaap schiereiland was prachtig, vooral het laatste deel langs de kust.

Onze laatste camping is erg 'basic', om het maar vriendelijk te zeggen. Het plekje aan de oceaan is prachtig, maar daar is alles mee gezegd. Erg jammer omdat het onze laatste camping is.

Gonnie

Lieve allemaal, jullie zijn voor mij nu op bekend terein. Leuk! Wat gaaf dat jullie walvissen hebben gezien! Nu alweer de camper inleveren. Dat is snel gegaan! Geniet nog van Kaapstad: prachtige stad en heeeel lekker eten overal. Als jullie tijd hebben ga dan lunchen bij paranga aan het strand. Hele toffe lounge tent waar wij altijd zitten! Ik loop met jullie mee op de waterfront en op de tafelberg! Heel veel plezier nog en tot zaterdag. Dikke kus van ons 5-en

Els

Zojuist alle foto´s weer eens bekeken.Wat zien jullie veel moois en jullie genieten er zichtbaar van. Ik kijk nu al uit naar jullie aanvullende verhalen,al is dit ook een heerlijke manier om mee te reizen. Heel veel plezier nog deze laatste dagen....Dikke kus voor allemaal